RTÜK’ten FOX, Halk TV, TELE 1 ve Flash Haber’e ceza

ANKARA – Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) haftalık olağan toplantısında izleme dosyalarını görüştü.

RTÜK, “Cumhur İttifakı zihniyeti sizden okumanızı istemiyor, çalışmanızı istemiyor” ifadelerini kullanan ve AK Partili siyasetçilerin tepki gösterdiği FOX TV Hafta Sonu spikeri Gülbin Tosun’un sözlerini gerekçe göstererek idari para cezası verdi.

HALK TV, TELE 1 VE FLASH HABER’E DE CEZA

RTÜK Halk TV’de yayınlanan ‘Medya Mahallesi’ programında ekrana getirilen ”Can Pazarında Vinç Ticareti” başlıklı haberdeki ifadeler nedeniyle HALK TV’ye de idari para cezası verdi. Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi’nin yurtdışından aldığı ödenekleri, Afganistan’daki Taliban’a gönderdiği iddiasını “18 Dakika” adlı yayında aktaran Merdan Yanardağ’ın ifadeleri gerekçe gösterilerek TELE 1’e de ceza verildi.

Hükümetin deprem bölgesindeki insanları yalnızlığa terk ettiği ve yıkıntılardan insanları çıkarmayarak enkaz kaldırma çalışmalarına başladığı ifadelerinin dile getirildiği Flash Haber’deki “Cüneyt Akman İle Zamanın Ruhu” programına da ceza verildi.

‘İKTİDARIN KARŞISINDA OLURSAN TARAFSIZLIĞI İHLAL ETMİŞ OLURSUN’

RTÜK’ün cezalarına sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımlarla tepki gösteren RTÜK Üyesi İlhan Taşcı, “1- RTÜK, Ana Haber Sunucusu Gülbin Tosun’un iktidarın kadına yönelik “okumasın, eve kapansın, çocuk yapsın” anlayışını eleştirmesi nedeniyle Fox TV’ye yüzde 3 para cezası verdi. RTÜK’e göre, iktidarın yanında olursan “tarafsız”, karşısında olursan tarafsızlığı ihlal etmiş oluyorsun” dedi ve paylaşımını şöyle sürdürdü:

“RTÜK, Ayşenur Arslan’ın sunduğu programda konuk Turgut Kazan ile deprem sonrası “can pazarında vinç ticareti” haberini değerlendirmeleri ve ölen sayısının farklı gösterilmesini eleştirmeleri nedeniyle de Halk TV’ye özgürce kanaat oluşumunu engellemekten %3 para cezası verdi. Merdan Yanardağ ile Prof. Dr. Emre Kongar’ın 18 Dakika programında Şanlıurfa Belediyesinin yurtdışından bölge ıslahı için gönderilen yardımların Afganistan’a Taliban’a gönderilmesi kararını eleştirmelerini belediyeyi küçük düşürme sayan RTÜK, Tele 1’e de %3 para cezası verdi…” (DUVAR)

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*